نیش و نوش

اطلاعات کامل در مورد زنبور عسل و عسل درمانی

نیش و نوش

اطلاعات کامل در مورد زنبور عسل و عسل درمانی

انواع ماسک و لوسیون با عسل

کاربرد عسل در زیبایی و لطافت پوست و ماسک لوسیون تمیز کنندها ی پوست عسل:

 

عسل طبیعی بهتر از هر ماده غذایی دیگر می تواند زیبایی را به صورت شما بازگردانده و آن را زیباتر از همیشه کند.

عسل سلولهای سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگها ترمیم می کند. عسل با هیدراته کردن پو ست، آن را تغذیه میکند.

 بنابراین، مصرف عسل در لوازم آرایشی کاملا قابل درک است. بهمین دلیل، امروزه بسیاری از آزمایشگاهها از عسل برای ساخت صابونها ، کرمها ، ماسکها و لوسیونها اتفاده می کنند.

*مصرف عسل برای زیباتر نمودن پوست صورت به دو روش می تواند باشد:
1-مصرف عسل طبیعی بصورت روزانه و دائمی
2-مصرف عسل طبیعی بصورت استفاده خارجی(استفاده موضعی روی پوست بصورت ماسک ، مالیدن و...)

بهتر است همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستمان را بخور دهیم تا منافذ آن باز شده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود . در عین حال پس از بخور، بدترین زمانی است که پوست در صورت ارتباط با محیط آلوده آلودگی را دریافت نموده و دچار بیماری می گردد چرا که همانطور که گفته شده منافذ پوست کاملا باز بوده و همانطور که آماده است مواد مغذی را دریافت کند، آماده است تا آلودگی ها را نیز دریافت نموده، پس بهتر این است که لطیف تر کردن پوست را پس از آمدن از بیرون و زمانی که در خانه هستیم انجام دهیم عسل نقش مهمی در حفظ زیبایی و تجدید جوانی بازی میکند، در ذیل چند نمونه ماسک برای تمام خانمها و آقایانی که به پوست خود اهمیت میدهند معرفی شده است.

 

عسل و لوازم آرایش


امروزه لوازم آرایشی بسیاری وجود دارد که با عسل و یا ژله رویال تهیه می شود. این مواد را یونانی ها و خصوصا رومیها که کاملا از خواص نرم کننده عسل اطلاع داشته و آن را برای زیبایی پوستشان بکار می بردند اختراع کردند.

عسل سلولهای سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگها ترمیم می کند. عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه میکند.

بنابراین، مصرف عسل در لوازم آرایشی کاملا قابل درک است. بهمین دلیل، امروزه بسیاری از آزمایشگاهها از عسل برای ساخت صابونها، کرمها، ماسکها و لوسیونها اتفاده می کنند

 

 

 

با عسل زیباتر شوید:

 

 آیا می‌دانستید که عسل یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟بر طبق فرهنگ لغت عسل ماده‌ای شیرین و زرد رنگ است که زنبورهای مختلف از شهد گل‌ها تهیه می‌کننداما جدا از اینکه عسل به عنوان یک ماده غذایی به شمار می‌آید، آیا می‌دانستید که عسل یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟عسل شامل موم و شکر و مواد معدنی است و یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می‌آید و همانند یک ماده ضد سوزش برای پوست‌های حساس عمل می‌کند.عسل می‌تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما می‌توانید این محصولات را در مغازه‌های محلی یا مغازه‌هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب اینکه خیلی از این محصولات می‌توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می‌توانند در منزل ساخته شوند.اگر می‌خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید مواردی که درباره عسل می‌گوییم را امتحان کنید. اما قبل از استفاده عسل روی پوستتان مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید

 

 

۱) ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید. 

 

 ۲) پوستی روشن با حمام عسل:


برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود. 

 

 ۳) وان عسل:


برای خوش بویی و نرمی پوست‌تان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید. 

  

 ۴) ماساژعسل:

 

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید. 

 

 ۵) تمیز‌کننده روزانه صورت:


مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید. 

 

 

 صابون عسلی:

 

یک کیلوگرم عسل اسطوخودوس(و یا عسل کاملا طبیعی) را در یک چهارم لیتر آب (در یک قابلمه) ریخته و یک صابون بدون بوی 600 گرمی(صابون مارسی) که 72 درصد چربی داشته باشد را رنده کنیدو آن را با حرارت ملایم گرم کنید تا مخلوط یکدست شود، 10 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به مخلوط افزوده و سپس آنرا در قا لبهای مناسب و بدلخواه ریخته و پس از سرد شدن صابون عسلی آماده مصرف کردن است.

 

 برای درخشندگی مو:


برای درخشندگی مو نیز یک قاشق چایخوری عسل را در ۴ فنجان آب گرم حل کنید و بر روی مو بمالید، اگر رنگ موهایتان روشن است، آب یک لیموترش را هم اضافه کنید. نتیجه خوبی خواهد داشت.

 

 

 ۶) موهای درخشان:


برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست. 

 

 

  

 ۷) نرم‌کننده مو:


برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید. 

 

 ۸) جوهرپوست:


برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید. 

 

  

 

انواع ماسک با عسل:

 


یک ماسک فوری برای صورت –عسل و آب پیاز سفید:



این ماسک در حین اینکه به مواد ارزان قیمت ودر دسترس نیاز دارد اثری قوی وتاحدودی به دور از انتظار خواهد داشت.
مواد لازم: 40گرم عسل طبیعی     10گرم آب پیاز سفید
طرز تهیه: ابتدا عسل را بر روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود 10 دقیقه آن را داغ نمایید. سپس آب پیاز را به آن اضافه نمایید وحدود 5دقیقه آنها را با هم هم بزنید.سپس حرارت را بسته وصبر کنید تا مواد حاضر سرد شوند .
طرز استفاده  : به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنید ونیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود .سپس با آب گرم صورتتان را بشویید واز اثر آن لذت ببرید.

 

 

 ماسک فوری برای صورت –عسل و گل میخک و آب خیار:

 

مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای  پوستتان می شود.

بهتر است همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستمان را بخور دهیم تا منافذ آن باز شده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود .

 

 

یک ماسک فوری برای صورت -عسل وسرکه:

 

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید , کبودی های زیر چشم را با این ماسک بر طرف کنید.

بهتر است همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستمان را بخور دهیم تا منافذ آن باز شده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود .

 

 

یک ماسک فوری برای صورت –  عسل -هویج وسیب:

 

  

هویچ و سیب را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و روی صورتهایی که لک دارد بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

بهتر است همیشه قبل از استفاده از ماسک های زیبایی پوستمان را بخور دهیم تا منافذ آن باز شده و آماده پذیرش مواد مغذی ماسک ها شود .

 

 

یک ماسک فوری برای صورت – موز وعسل:


موز سالم و رسیده را خوب له کنید و سپس یک و نیم قاشق مربا خوری عسل به آن افزوده خوب مخلوط و ممزوج نمایید
صورت را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن این مخلوط را به چهره و ناحیه گردن خوب بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم چهره و ناحیه گردن را بشویید
نکته: این ماسک یکی از بهترین ماسکها برای چهره های خسته و بیخوابی کشیده می باشد

 

 

 

یک ماسک فوری برای صورت – عسل و زرده تخم مرغ و خامه ترش:

 

خانمها میتوانند با تهیه ماسک عسل خالص یا عسل مخلوط با زرده تخم مرغ و خامه ترش به نسبت مساوی بر زیبایی و شادابی پوست خود بیافزایند.

پیشنهاد در روش مصرف:
صورت را با آب گرم شسته و مدت 2 الی 3 دقیقه کمپرس آب گرم بکار برید تا منافذ پوست باز شده و قدرت پوست را برای جذب رطوبت افزایش دهد
مخلوط فوق را با پنبه بصورت لایه نازکی روی پوست بمالید و مدت 10 الی 15 دقیقه به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم شسته و خشک کنید و مقداری پودر بزنید.
توجه: ماسک عسل بتنهایی برای چهرههای خسته و پف کرده بسیار موثر واقع می شود

 

 ماسک فوری برا صورت – عسل- –سفیده تخم مرغ –گلیسرین و آرد:

 

یک قاشق غذاخوری عسل را با سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری گلیسیرین و یک چهارم فنجان آرد مخلوط کنید و از ماسک به

دست آمده به جهت جلوگیری از چین و چروک صورت بمدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

 

 

 ماسک برای پوست های خشک– عسل -زرده تخم مرغ و آرد و روغن زیتون:

 

مواد لازم:
1- یک قاشق غذاخوری عسل
2-زرده تخم مرغ یک عدد
3-آرد چاودار یک قاشق غذاخوری
4-روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
طریقه مصرف:
مواد فوق را با هم مخلوط نموده و مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب گرم بشویید.
توجه: همین کار را می توانید با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه یا ماست شیرین انجام دهید و پس از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید
.

 

 ماسک برای پوستهای چرب – عسل- آرد –سفیده تخم مرغ و آبلیمو:

 

مواد لازم:
1- یک قاشق غذاخوری عسل
2-آرد چاودار یک قاشق
3-سفیده تخم مرغ یک عدد
4-آبلیمو به اندازه یک عدد لیمو معمولی

طریقه مصرف:
مواد فوق را با هم مخلوط کرده و مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست بگذارید تا منافذ پوست را تنگ نموده و قوام پوست را بهتر نماید. (با عسل و سفیده تخم مرغ هم میتوانید این کار را انجام دهید
)

 

با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد

 

 گفتنی است اطلاعات این بخش مرتب به روز خواهد شد و به مرور اضافه خواهند شد.در صورتی که سوالی داشتید می توانید در قسمت تماس با ما طرح کنید تا به شما پاسخ دهیم

 

 

 لوسیون تمیز کنندها ی پوست با عسل:

 

امروزه لوازم آرایشی بسیاری وجود دارد که با عسل و یا ژله رویال تهیه می شود. این مواد را یونانی ها و خصوصا رومیها که کاملا از خواص نرم کننده عسل اطلاع داشته و آن را برای زیبایی پوستشان بکار می بردند اختراع کردند.

عسل سلولهای سطحی پوست را با تغذیه اپیتالیوم و فعال ساختن جریان خون در سطح مویرگها ترمیم می کند. عسل با هیدراته کردن پوست، آن را تغذیه میکند.

بنابراین، مصرف عسل در لوازم آرایشی کاملا قابل درک است. بهمین دلیل، امروزه بسیاری از آزمایشگاهها از عسل برای ساخت صابونها ، کرمها ، ماسکها و لوسیونها اتفاده می کنند.

 

پوست حساس را با لوسیون حساس می توان محافظت کرد. یک قاشق چایخوری عسل را در مقدار کمی شیر گرم حل نمایید و پوست صورت را به آرامی با آن ماساژ دهید. عسل تاثیر ارام بخش و محافظ دارد!

اگر یک قاشق غذا خوری عسل را در 2/0 لیتر آب مقطر ولرم حل نموده و بعد یک قطره آب لیمو ترش داخل آن بریزید یک لوسیون نشاط بخش فوق العاده برای هر نوع پوست به دست می آید.

برای نرم کردن دستها مغز هسته هلو را بکوبید و با عسل مخلوط کنید و آن را به دستها بما لید دستان بهتر از همیشه نرم و لطیف شده و شما از دیدن صحنه لذت خواهید برد.

 

 

فرمولهای زیر توصیه میشود:

125 گرم آرومل اسطوخودوس(عسل اقاقیا + اسانس روغنی اسطوخودوس)


125 گرم عسل همراه با ژله رویال ( که محتوی 3 گرم ژله رویال باشد)


125 گرم عسل همراه با بره موم (که محتوی  سه گرم بره موم باشد)

 

این سه مورد را به دقت با یک قاشق چوبی در ظرف شیشهای مخلوط کنید. هنگامی که مخلوط کاملا یکدست شد، مواد زیر را به آن بیفزایید:

یک قاشق مربا خوری روغن جوانه گندم
یک قاشق مربا خوری روغن آووکا
یک قاشق مربا خوری روغن بادام شیرین

این روغنها از مخلوط آرومل- ژله رویال - بره موم  محافظت کرده و آن را تغذیه میکنند.
توجه نمایید که قبل از هر بار استفاده ، این مخلوط را دوباره هم بزنید.

با در نظر گرفتن خواص عسل، اسانس روغنی اسطوخودوس، ژله رویال، بره موم، روغن جوانه گندم، روغن آووکا و بادام شیرین برای زیبایی پوست و نرمی و هیدراته کردن آن، حتما شما را متعجب خواهد ساخت.

 

 

گفتنی است اطلاعات این بخش مرتب به روز خواهد شد و به مرور اضافه خواهند شد.در صورتی که سوالی داشتید می توانید در قسمت تماس با ما طرح کنید تا به شما پاسخ دهیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد